Od lipca biura rachunkowe zobowiązane są do większej i bardziej szczegółowej kontroli transakcji klientów. W przypadku wystąpienia podejrzeń wszelkie zastrzeżenia należy zgłaszać do Generalnego Inspektora Informacji Finansowej. Dodatkowe obowiązki na biura rachunkowe wprowadziły przepisy o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy.
Warto zaznaczyć, że za niedostosowanie się do nowych przepisów grożą milionowe kary finansowe.
Do stosowania procedur podejmowanych w celu identyfikacji i weryfikacji podmiotów lub transakcji, które mogą budzić podejrzenie prania pieniędzy lub finansowaniu terroryzmu zobowiązane są m.in.:
- banki
- fundusze inwestycyjne
- zakłady ubezpieczeń
- notariusz
- adwokat
- radca prawny
- doradca podatkowy
- pośrednik w obrocie nieruchomości
- biegły rewident
- podmioty prowadzące działalność w zakresie usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych (pełna księgowość).
Rozszerzenie kręgu podmiotów zobowiązanych do zgłoszenia danej transakcji do Generalnego Inspektora Informacji Finansowej ma na celu odpowiednio wczesne wykrycie podejrzanych działań w zakresie prania pieniędzy.
Od ponad dekady pasjonuję się księgowością i doradztwem gospodarczym. Specjalizuję się w zarządzaniu finansami spółek handlowych, wspierając klientów na każdym etapie prowadzenia działalności gospodarczej. Posiadam nie tylko teoretyczną wiedzę z zakresu księgowości, ale także praktyczne doświadczenie, które pozwala mi zrozumieć i skutecznie reagować na potrzeby moich klientów.