Procedura AML w biurze rachunkowym

Od lipca biura rachunkowe zobowiązane są do większej i bardziej szczegółowej kontroli transakcji klientów. W przypadku wystąpienia podejrzeń wszelkie zastrzeżenia należy zgłaszać do Generalnego Inspektora Informacji Finansowej. Dodatkowe obowiązki na biura rachunkowe wprowadziły przepisy o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy.

Warto zaznaczyć, że za niedostosowanie się do nowych przepisów grożą milionowe kary finansowe.

Do stosowania procedur podejmowanych w celu identyfikacji i weryfikacji podmiotów lub transakcji, które mogą budzić podejrzenie prania pieniędzy lub finansowaniu terroryzmu zobowiązane są m.in.:

  • banki
  • fundusze inwestycyjne
  • zakłady ubezpieczeń
  • notariusz
  • adwokat
  • radca prawny
  • doradca podatkowy
  • pośrednik w obrocie nieruchomości
  • biegły rewident
  • podmioty prowadzące działalność w zakresie usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych (pełna księgowość).

     

Rozszerzenie kręgu podmiotów zobowiązanych do zgłoszenia danej transakcji do Generalnego Inspektora Informacji Finansowej ma na celu odpowiednio wczesne wykrycie podejrzanych działań w zakresie prania pieniędzy.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.