Podczas prowadzenia własnego biznesu nader istotna jest kwestia prowadzenia firmowej księgowości. Niestety zagadnienie to bardzo często lekceważone jest przez przedsiębiorców, co zasadniczo odbija się na ich relacjach z Urzędem Skarbowym. W zależności od rodzaju działalności istnieją dwie zasadnicze formy prowadzenia księgowości tj. księgowość pełna oraz księgowość uproszczona.

Księgowość uproszczona to podstawowe zasady gromadzenia dowodów księgowych, a następnie dokonywania według nich rozliczeń. Jako, iż nie wymaga ona prowadzenia ksiąg rachunkowych często wykonują ją samodzielnie właściciele firm, co niestety przyczynia się do licznych uchybień, błędów oraz zaniedbań. Podmioty obowiązane do prowadzenia księgowości pełnej zobowiązane zostały do przekazania swojej dokumentacji zawodowcom. Mając jednak na uwadze konsekwencje wynikłe z nieprawidłowości w firmowych rozliczeniach z usług specjalistów warto skorzystać w każdym możliwym wypadku, gdyż zapewniają one firmie całkowite bezpieczeństwo, a właścicielowi pewność oraz oszczędność czasu.

Najbardziej optymalnym rozwiązaniem dla przedsiębiorców może okazać się zawarcie umowy z biurem rachunkowym. Po pierwsze, zatrudnia ono grono wykwalifikowanych i doświadczonych księgowych, co przekłada się na jakość świadczonych przez nie usług. Dodatkowo, wbrew pozorom, ich usługi są znacznie tańsze niż etatowe zatrudnienie księgowego, gdyż ogranicza koszty związane z wyposażeniem biura księgowego oraz opłacania jego składek ubezpieczeniowych. Umowa z biurem rachunkowym to także gwarancja odszkodowania w razie nieprawidłowości wynikłych z ich pracy.