***
Deklaracja PIT-11 dla pracowników – kiedy i komu powinna zostać przekazana?
Obowiązkiem pracodawców jest przygotowanie oraz doręczenie pracownikom deklaracji PIT-11. Istotne jest, że obowiązek skierowany jest do pracodawców bez względu na zastosowaną w ich firmie formę zatrudnienia.
Deklaracja PIT-11 powinna zostać również do końca stycznia dostarczona do odpowiedniego urzędu skarbowego.
Przepisy Ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych jasno określają obowiązek pracodawców jakim jest wyliczenie oraz odprowadzenie zaliczek z tytułu podatku dochodowego za zatrudnionych pracowników.
Deklaracja powinna zostać sporządzona w 3 egzemplarzach oraz przekazana pracownikowi, do urzędu skarbowego oraz pozostać w firmie jako element dokumentacji kadrowo-płacowej zatrudnionego pracownika.
W jaki sposób powinna zostać dostarczona deklaracja PIT-11 dla pracowników?
– przekazanie osobiste deklaracji
– wysłanie listu zawierającego deklaracje
– wysłanie deklaracji w sposób elektroniczny pod rygorem zachowania urzędowego wzoru oraz wymaganych elementów
Jakich błędów w deklaracji PIT-11 należy unikać?
– brak wymaganego podpisu osoby upoważnionej do obliczenia oraz pobrania podatku
– błędne dane pracownika lub pracodawcy
– nieprawidłowe zaznaczenie informacji podatkowych
Istotnie należy podkreślić, że deklaracja PIT-11 stanowi podstawę do dokonania przez pracownika rozliczeń z urzędem skarbowym.
Obowiązek raportowania umów o dzieło do ZUS – zachęcamy do lektury wpisu!
Od ponad dekady pasjonuję się księgowością i doradztwem gospodarczym. Specjalizuję się w zarządzaniu finansami spółek handlowych, wspierając klientów na każdym etapie prowadzenia działalności gospodarczej. Posiadam nie tylko teoretyczną wiedzę z zakresu księgowości, ale także praktyczne doświadczenie, które pozwala mi zrozumieć i skutecznie reagować na potrzeby moich klientów.